Tırnakta splinter hemoraji ve tırnak altı kanama

Splinter Hemoraji ve Subungual-tırnak altı kanama

Splinter hemoraji; tırnak yatağında kapiller damarların noktasal kanaması ve bunun trınak altında çizgi şeklinde kanamalara neden olmasıdır. Bir yada daha fazla tırnakta olabilmektedir. Tırnak uç kısmına, ortasında yada lunuaya yerleşebilmektedir.

Fiziksel travma(yabancı cisim), ilaçlar, cilt hastalıkları(Darier hastalığı, psoriasis, tırnak mantarı)  ve sistemik hastalıklarda(amiloidozis, antifosfolipid sendromu, lösemi) yada hiçbir neden bağlı olmadan da gelişebilmektedir.

Yüksek yerlerde yaşayanlarda kendiliğinde gelişebilmektedir.

Yaşlılarda tırnak ucunda normalde olmaktadır.

Basit nedensiz olanları sıklıkla sol elde ve başparmakta olmaktadır.

Periton diyalizlerinde olabilmektedir.

Trichinosis splinter hemorajilerde unutulmamalıdır özellikle enine kanamalar var ise.

Özellikle bakteri kökenli endokarditte ağrılı splinter hemoraji olmaktadır ve önemli bir tırnak bulgusudur.

Tırnak altı kanama, Subungula hematom; tırnak ünitesinde kanma tırnak altı ve tırnak çevresinde olabilir. Sıklıkla travma kaynaklıdır ve ayak başparmak tırnaklarında gözlenmektedir.

Travma kökenli olmayanlar sistemik hastalıklar yada ilaç kullanımına bağlı gelişebilmektedir. Örneğin antikoagülan yani kan sulandırıcı ilaçlar kanma yapabilmektedir.

Tırnak altı kanaması tırnak plağının iç kısmına penetre olduğu için zamanla tırnak uzadıkça tırnak ucuna gelmektedir.

Tırnak altı ve çevresi kanamalar tırnak matrixini etkilediğinde kalıcı tırnak hasarına yol açabilmektedir. Bu durumlarda tırnak üzerine iğne yada lazer ile küçük holler açılarak hematomun dışarı boşaltılması son derece önemlidir.

Tırnak altı kanamaları tırnak yerleşimli maling melanomanın tanısı ile karıştığı için son derce önemlidir.

Color may vary from red to brown – orange to black.

When the hematoma involves the proximal nail bed and matrix it is very important to

drain blood to avoid matrix compression with permanent nail dystrophy.

Differential diagnosis with melanic pigmentation may sometimes be difficult.

Dermoscopy can be very useful to distinguish blood extravasations from melanin

deposition.